Rött är sött

rött

 

Av någon märklig anledning kommer jag inte i min älskade röda klänning. *Snyft* Whattodo? Tja, gå ner 20 kilo eller något i den stilen. Var det Miranda i ”Sex and the city” som myntade uttrycket ”Skinny Jeans”? Helt plötsligt kom hon i dem. Jag vill komma i min klänning och helst tills på måndag vilket är en total omöjlighet.

Rött är julens färg, men jag vet egentligen inte varför. Jag borde veta eftersom färger, historia och traditioner intresserar mig. Jag misstänker stakt att Coca-Cola har ett finger med i spelet. Om du vill klä en bebis i rött vill jag tipsa om kollektionen Littlephants från Lindex. Om du vill stappla runt i ett par röda pumps hittar du det hos Brandos.

Kommentera

