Fixarfredag

20121221-093235.jpg

Idag är vi hemma och fixar. Ambitionen är att skura alla golv, städa inne på toaletten och köpa julgran. Vad det gäller årets julmat har vi bestämt att vi inte ska fläska på för mycket. Jag vill inte äta rester i en vecka. Vi har lagt in sill, gravat lax och rullat julköttbullarna. Det var omöjligt att hitta en okokt skinka, med andra ord behöver vi bara griljera den. På söndag ska jag laga Janssons frestelse och kanske koka en laddning risgrynsgröt.

Julklapparna är inhandlade och klara sedan lång tid tillbaka. Vi köper bara till barnen började redan i somras när leksaksbutikerna hade kampanj på fina legokartonger. Allt känns frid och fröjd, inte det minsta stressigt. Nu ska vi njuta av god mat och att få vara tillsammans i i en vecka.

Nu frukost, Roboten Rob, varm choklad med vispgrädde.

2 thoughts on “Fixarfredag

  1. Jag började med årets julklappar strax efter att novemberlönen hade trillat in på kontot, och de sista blev inköpta nu i veckan (innan magsjukan slog till). Skönt och inte särskilt stressigt. Sedan är jag sån att jag köper under hela året, för att samla på mig och ha som back-up till jul, födelsedagar etc. Man får liksom tänka två varv extra, haha!

    Och vad gäller maten… Jag behöver inte tänka på maten alls, för vi (jag & min karl) åker hemhem till mina föräldrar där skinka & hela baletten redan är grejat. Ganska skönt.

    • Så himla skönt att åka hem till dukat bord. Det ska vi också göra, men vi vill ha lite mat hemma till de andra dagarna. Jag är så glad över att vi redan har köpt alla klappar till barnen. Känns så avslappnat på något vis.

Kommentera

