Roller Derby

20121216-060345.jpg

20121216-060406.jpg
För en vecka sedan snörade jag på mig mina rullisar för första gången på evigheter. Freddie var i tryggt förvar hos Cherry medan jag, väldigt ringrostigt provade att rulla. Vilken känsla! Äntligen! Som jag har längtat!

The Royals (min liga) har precis haft tryout och hallen var full av freshies. Det är ett drygt år sedan jag började med derby men jag hann knappt åka innan jag blev gravid. Nu är bebbe ute och det finns inget i världen som stoppar mig. Min plan är att träna en kväll i veckan. Freddie kommer givetvis få följa med, om det funkar så funkar det. I värsta fall får jag sitta på bänken och amma. Efter årsskiftet smäller det.

Jag tycker att roller derby är rent ut sagt skitroligt, men har samtidigt en väldig respekt det. Skaderisken är påtaglig och den finns inget utrymme för mig att bryta ett ben så att säga. Förhoppningsvis slipper jag.

Kommentera

