När det kommer till lussekatter få mitt sockermissbruk mig att framstå som en helyllenarkoman

Nämen se goddag! Här sitter jag och ammar och när jag inte ammar försöker jag färdigställa en inlämningsuppgift i religionsvetenskap. Vad sägs om bloggens nya look? Det är Lady Dahmer som trollat lite och jag älskar det. Vi sågs över en fika igår och så vaknar jag upp till detta idag. Fantastiskt!

Påklädningskaoset fortsätter, man lär sig något nytt varje dag och idag har jag lärt mig att jag har absolut NADA att säga till om när det gäller påklädnad av min femåring. Han får gå naken om han så vill, nu orkar jag faktiskt inte hålla på att sätta hårt mot hårt längre. Min termometer visade -7 grader i morse, en tunn jäkla pepparkaksdräkt som enda plagget under en overall kunde jag bara inte gå med på. Åtminstone inte första timmen, sen omreviderade jag.

I eftermiddag är det luciafirande på förskolan. Jag har stått i valet och kvalet om huruvida jag ska dra igång ett lussekattsbak eller ej, men jag inser att allt handlar om att lura mig själv. När det kommer till lussekatter få mitt sockermissbruk mig att framstå som en helyllenarkoman. Nej, jag ska inte vara en god förälder som bakar ”till dagisfikan” med anledning av att säkert 50% av det tilltänkta dagisfikat skulle hamna i orätt mage, nämligen min.

Istället har jag arrangerat lite hyacintplantor och förberett en liten gå bort present. Jag ska nämligen gå bort i kväll. Karin har öppnat dörren till sitt hem och bjudit in till en pysselkväll. Yey!

2 thoughts on “När det kommer till lussekatter få mitt sockermissbruk mig att framstå som en helyllenarkoman

  1. ja, riktigt fint blev det!! gillar att bloggen liksom blev lite bredare, det betyder ju dessutom bredare bilder!
    du ser ut att ha det så mysigt med din lilla, jag är två dagar över tiden nu och längtar ihjäl mig efter min.. det lustigaste är känslan att ”det blir nog ingen bebis trots allt”.. det vet jag ju att det blir, men, ja, kan inte hjälpa dessa konstiga tankar. jag är nog lite trött också.
    stora kramar till dig och ditt fina bloggande!

Kommentera

