Här sitter jag och petar i lite gott och blandat

Tänk vilka små änglar jag närt vid min barm. De sover sött och här sitter mamma Apa nästintill lyrisk efter att få ha en uppesittarnatt i fred utan barn som stör. Jag gissar att det bara är en tidsfråga innan någon vaknar till liv och vill att jag ska komma till undsättning, men fram till dess chillar jag.

Oh what at day! Detta är dagen då jag fann svaret på en av föräldrarlivets stora gåta. Tålamod i överdrivna mängder is the shit. Påklädningen av ytterkläder innan avfärden till dagis tog en timma ganska exakt idag. Kan ni föreställa er hur jag:

1. Men åh så knasigt, hamnade ärmen fel igen? Jamen då börjar vi om igen. Heja, heja.
2. Men dumma, dumma, vante som hamnar fel. VI provar igen.
3. Då ska vi se om byxbenet  vill samma sak som vi nu när vi gör elfte försöket att trä byxan över stöveln.
4. Jaså? Sitter stöveln fel? Vi tar av och sätter på igen.
5. Nämen, var det strumpan som var dum?

Fortsättningsvis ska jag verkligen bita mig i tungan och låta barnen ta den tiden de behöver för att reda ut sina issues.

Tusen tack för alla tips på behandling av kolik. Ikväll har Freddie varit världens mest nöjda bebis och vi har klarat oss ifrån magontet * peppar-peppar*. Jag har roat mig med att lägga upp Lovis lucialinne, det var tjugo cm för långt. Vi resonerar som så att det är bättre att köpa stort som de kan växa i, med tanke på hur enkelt det är att sy upp och sprätta känns det värt det.

Nu har jag precis pluggat två timmar med en flaska lättglögg och en tops som sällskap. Att peta i örat när jag petar i skoluppgifter är galet tillfredsställande. God natt på er!

 

4 thoughts on “Här sitter jag och petar i lite gott och blandat

  1. underbart att du förbereder Lovis kläder inför luciiatåget. Vi har haft luciatåg med mina treor och parallellklasserna. när de skulle klä på sig visar det sig att många föräldrar bara hade köpt nytt, men inte ens prövat det hemma. Barnen hade kläder som var alldeles för långa, glitter som inte var klippt och strutar där gummisnodden inte var lagom lång.. det var en pärs att få alla 70 barnen klara i tid…

Kommentera

