Snacka om placeboeffekt

Eftersom vi lever i en tid där det viktigaste är att våra vägar är vackert tillgängliga för trafiken på gatorna har det nu blivit som så att trafiken på trottoarerna blir lidande.

Stackars alla gamla människor som frihetsberövats nu tack vare all snö som har fallit. Det är halt som tusan på trottoarerna tack vare hårt packad, frusen och isig snö. Jag ramlade en gång förra veckan och köpte broddar samma dag.

Sedan jag köpte mina broddar har jag traskat omkring obehindrat på Södermalms katastrofala benbrottstrottoarer. Senast idag på morgonen efter dagislämningen gick jag runt och njöt ab den sköna känslan av att känna mig trygg. Strax innan jag gick in på Ringens Köpcenter tänkte jag:

”Åh vad mina broddar är bra, jag verkligen älskar dem. Tänk att jag kan gå på sådana här isiga bulor i marken utan att vara rädd för att halka.”

Okej, hur förvånad tror ni att jag blev på en skala när jag sedan gick in i centrumet och märkte att jag inte hade broddar på någon av stövlarna? Jag hade tappat broddarna och tänk vad sjukt att jag bara några sekunder innan ”känt” hur broddarna gripit tag i isbulorna.

Efter den fasansfulla upptäckten gick jag raka vägen in på The Stadium och köpte nya. En bättre variant som förhoppningsvis sitter kvar hela vintern. Självklart vaknade Freddie av hunger varpå jag satte mig bland skor och broddar, fiskade upp ett bröst och insåg att pyjamaspartyt var ett faktum.

 

 

2 thoughts on “Snacka om placeboeffekt

Kommentera

