När jag vill göra tusen saker på en gång…

… resulterar det oftast i att jag inte får något som helst gjort. Några saker har jag dock lyckats åstadkomma sedan igår. Jag har:

1. Blivit förkyld de luxe, vaknade med sprängande huvudvärk, hosta och täppt näsa.

2.  Uppdaterat min sajt mammaformer men ännu en awesome mammakropp.

3. Ätit upp de två sista lussebullarna av satsen jag bakade i tisdags. Skäms på mig. Allvarligt talat alltså. Skäms som fan på mig. Nu måste jag baka en ny sats eftersom jag lurat i barnen att bullarna ligger i frysen. Min sambo skrattar åt mig och skakar på huvudet. Igår gjorde jag klart för honom vilken total dekadens det rör sig om och han är nu införstådd i allvaret gällande mitt sockermissbruk.

4. Trixat och donat på min nya matblogg. Än så länge finns det bara bilder där, men snart så. Ska bara försöka klura ut ett sätt att skapa fler timmar på dygnet.

5. Analyserat eller åtminstone påbörjat en analys av observationen jag gjorde hos Hare Krishna. Arbetet ska in i morgon i samband med den stora tentan i religionspsykologi. Åh, jag känner mig ganska rökt. Men jag ska ge det ett ärligt försök.

 

 

3 thoughts on “När jag vill göra tusen saker på en gång…

  1. Åh vad jag känner igen mig! Vill oxå 1000 saker på samma gång, nån form av rastlöshet. Resulterar i att jag inte gör nåt och ligger på soffan. Men rätt som det är smäller det till och då händer det grejer.
    Äter oxå när jag är stressad, rastlös eller orolig. Inte bra i juletid! Min frys är laddad med lussebullar… Som snart tar slut! Krya på förkylningen! Kraaam

  2. Har du hört talas om bloggen The Fat Nutritionist? http://www.fatnutritionist.com/ Den är så himla bra och intressant, och behandlar ämnen som har att göra med svårigheter att äta, förbud och ångest kring mat osv. Jag vet såklart inte om du skulle få ut något av den, men tänkte jag skulle tipsa om den ändå då den är så intressant, och relaterar lite till ämnen du skrivit om den senaste veckan 🙂

  3. Jag är lite som du och därför gör jag nu att göra-listor. Känns skitfånigt för det står saker som att jag sak kasta sopor, vattna blommor och damma på listorna men jag vet det att annars så gör jag det inte. Delar jag upp det på olika dagar så känns inte allt lika övermäktigt och jag kan hantera det bättre.

    Antar att det är så när man går hemma nästan hela dagarna och inte gör annat än att plugga och jobba någon dag då och då. Dagarna flyter lätt ihop och jag får dålig koll på det mesta.

    Vad gäller ditt sockermissbruk så sitter jag i samma båt också. Jag kan hålla mig på dagarna relativt bra men på kvällarna måste jag ha något. Nu har jag ätit åt lchf-hållet i någon månad och det går väl bättre men jag vill ändå ha det där lilla extra efter maten på kvällen. Jag äter inte lika mycket men kan inte låta bli att äta något. Jag har dock förändrat vad det är jag äter lite och jag tycker inte att det där söta är lika gott längre som jag gjorde innan. Istället moffar jag i mig tryfflar som jag gjort själv här hemma och ischoklad till ren förbannelse…

Kommentera

