Det ljuva familjelivet, lagen om all jävlighet och önskan om Dexter

Vintertid och jag känner för att låsa in mig i en bastu och kasta nyckeln, alternativt emigrera. Köldångesten jag har haft de sista dygnen har varit något utöver det vanliga. Jag inbillar mig att det är mina 50% thailändska gener som gör upprör mot vintern. I really, REALLY hate it kyla.

Familjen har varit hemma idag, inte för nöjes skull utan för att små otäcka virus och basilusker har attackerat. Jag har dock klarat mig, peppar peppar.  Denna veckan är sjukt intensiv med en tenta i religionspsykologi och det är ju bara lagen om all jävlighet att folk ska bli sjuka just nu. Men, men det får funka ändå.

Jag har uträttat lite ärenden. Först var jag och tjejerna på BVC. Freddie är en raketbebis som under sina första fem veckor i livet vuxit 7 cm och gått upp 1100 gram. Efter BVC åkte vi till universitetet för att låna böcker samt  träffa min kompis Emelie för  en snabblunch. När jag ändå var ute på universitetet passade jag på att prata med studievägledaren och innan vi åkte hem kom jag på att jag behövde lite mer böcker till nästa kus som börjar på måndag och som ska handla om etik.

Påvägen hem köpte jag en jäkla massa blöjor. Nu ska jag ner till tvättis och står i valet och kvalet till om jag ska dra igång med att laga julköttbullar alternativt baka lussekatter. Egentligen ska jag inte baka lussekatter eftersom jag inte kan låta bli att frossa. Men barnen vill ha och jag vägrar köpa färdigabakta. Jag ber en stilla bön att samtliga familjemedlemmar har däckat senast klockan 22 så att jag kan sitta uppe med mina studier.

För den delen undrar jag om jag har någon läsare som möjligtvis har tredje säsongen och framåt av Dexter. Vill ni i så fall sälja eller hyra ut till mig? Jag har tredje och fjärde säsongen av True Blood om någon vill köpa. Har bara spelat skivorna en gång.

 

 

 

3 thoughts on “Det ljuva familjelivet, lagen om all jävlighet och önskan om Dexter

  1. Man får en gratismånad på Netflix (79kr i månaden annars) och där finns de första 4 säsongerna av Dexter! 🙂

    Dessutom finns massa filmer och serier. Jag är positivt överraskad över tjänsten!

  2. Jag har inga problem med kylan bara jag är rätt klädd.. nu går jag ingenstans utan ylleunderställ, raggsockor, vantar, mössa och halsduk. Jag har hellre så här kallt, det är torrare i luften och kylan tar sig inte in i märgen på samma sätt som det gör när det är några få plusgrader.. den kylan som är då tycker jag är gräslig.. fuktigt och kallt som sjutton! Nu njuter jag 🙂

Kommentera

