Skrik i natten, tenta och nedräkning

20121201-084240.jpg

20121201-082901.jpg

Välkommen december, nu börjar nedrökningen. Jag och barnen har gjort en adventskalender ala pepparkaka. Den hänger i kökslampan ovanför köksbordet och piggar upp med fina färger och doft av jul.

Igår bjöd svärisarna på middag. ”Tjiho”, tänkte jag och hade hela planen klar framför mig: Barnen skulle sova över, min sambo skulle på julbord med sitt arbete och jag skulle få chansen att sitta halva kvällen för att förbereda tentan. Detta var åtminstone hur jag trodde att det skulle bli.

Men, Freddie sov under hela vistelsen hos svärisarna och vaknade när vi kom hem klockan åtta. Sen började hon med något som inte alls är likt henne, nämligen att skrika. Denna psykadeliska skrikorgie avslutades strax efter sex timmar då vi båda somnade av ren utmattning. Magont förmodligen men varför? Jag har inte ätit något annorlunda. Förmodligen får hon i sig en väldigt massa luft när hon ammar.

Lördagsmorgon, om tjugo minuter börjar min tenta. Om en timma kommer barnen hem, närsomhelst kommer Freddie vakna och sambon som var ute igår har fått sovdispens till klockan 11, för att sedan lämna huset med de stora barnen.

2 thoughts on “Skrik i natten, tenta och nedräkning

    • Det var lite pilligt, men det blev fint. Nu har vi tröttnat på att äta upp dem, men de får hänga kvar och pryda kökslampan.

Kommentera

