Hur länge håller en morotskaka sig fräsch?

20121120-104805.jpg

Jag och Freddie har legat i dagsbädden och myst hela förmiddagen. Jag ammar, tittar på Dexter och försöker samla krafter att baka ut degen till de blivande kanelbullarna som stått och jäst i snart två timmar.

Tack för alla tips igår angående bakprylar. Jag promenerade in till stan och gick loss inne på panduro. Lovi har önskat sig en Hello Kittytårta. Man fyller ju bara tre år en gång i livet, så självklart ska jag uppfylla hennes önskan. Jag överväger att baka en morotskaka i långpanna för att sedan skära ut motivet. Sedan på med glasyr och pimp. Om tårtan ska ätas på lördag, när bör jag baka den då om jag vill ha framförhållning utan att tårtan blir torr för den sakens skull?

3 thoughts on “Hur länge håller en morotskaka sig fräsch?

  1. Jag tycker morotskaka bara blir godare och godare, den går lätt att göra 2-3 dagar i förväg. Apropå Hello Kitty, har du kollat på tårtoblater? Skitenkelt och det blir en fin tårta. 🙂

  2. Morotskaka är en av mina absoluta favoriter. Moroten i kakan gör den så saftig i flera dagar. Jag skulle nog baka den på torsdagskvällen och sedan ha den i kylen tills det är dags att lägga ihop tårtan.

Kommentera

