Det gäller att passa på att ta varje chans till vardagsmotion

Vilken underbar torsdag. Har ni det bra där ute? Vi har det toppen. Idag lämnade jag barnen på förskolan för ovanlighetens skull. Sedan promenerade jag upp till Södra Station för att möta upp Natashja aka Lady Dahmer. Tillsammans promenerade vi in till city. Vi roade oss med samtal, shopping och fika. Jag dammade av min stegräknare häromdagen och nu är mitt mål att gå minst 10000 steg om dagen vilket jag nu fått ihop tack vare förmiddagens långprommis. Heja mig. Jag tar varje chans jag får till vardagsmotion.

När jag skulle hem hoppade jag på bussen. Chauffören var en sur gubbe som började ropa i mikrofonen:

Ni med barnvagnar måste samsas om utrymmet om ni inte får plats måste någon kliva av.

Vi var tre mammor med varsin barnvagn och bussen har plats för tre, men gubben tyckte att vi blockerade gången vilket vi INTE gjorde. När jag började argumentera för min sak hotade han att kasta av mig. Varpå jag vrålade:

Men är du helt jävla dum i huvudet eller?

Folket på bussen instämde och skrek att han skulle sluta terrorisera oss eftersom vi inte tog mer plats än vi skulle. Herregud, jag blir så less på dessa sura busschaufförer som tydligen gör en sport av att vara så otrevliga de kan.

Nu ska jag snabbstäda lite. Om en halvtimma kommer vår BVC-sköterska på besök. Freddie ska vägas, mätas och få en ok-stämpel i rumpan.

2 thoughts on “Det gäller att passa på att ta varje chans till vardagsmotion

  1. Underbart att du sa ifrån! Här i Skåne ringer de polisen och anklagar en för hot om man inte håller käften och tar deras skit när de är på dåligt humör. Det är så otroligt tröttsamt!

  2. Nej, vad obehagligt. Och jag som just för några dagar sen tänkte hur trevliga busschaufförer ändå är överlag. Haha, tänk om hela bussen hade börjat sjunga ”En busschaufför, en busschaufför, det är en man med gott humör.” som straff för hans sura sätt. Det hade jag verkligen gillat.

Kommentera

