Äntligen måndag

Vid det här laget känner ni nog till att jag älskar måndagar. Det är bästa dagen på veckan och extra bra är den när jag vinkar av familjen och stänger dörren. Lugnet som infaller sig när jag hör skrikande barnröster tona ut i trapphuset är oslagbart.

Nu sitter jag framför datorn för första gången på evigheter. Jag sippar på en kopp te och försöker trycka ut en fis utan framgång. Freddie sover och jag funderar på om jag kanske ska unna mig att blogga lite idag. Det känns som om det blivit väldigt lite av den varan sedan jag blev trebarnsmor. Solen skiner och himmeln är blå, det är en vacker höstdag i en vacker storstad.

3 thoughts on “Äntligen måndag

  1. Åh så fantastiskt det låter! Älskar också när allt bli lugnt från barnaskrik och jag får datorn eller en bo för mig själv en stund. Nu ska jag bajsa och packa mellanmål lite innan jag hämtar Lillan på dagis (jag tycker också att man kan säga dagis faktiskt!). Ha en fin dag!

Kommentera

