Glädjen över att få tillbaka sin kropp

20121107-093716.jpg
Det här är jag, nio dagar efter förlossningen. Jag känner mig stark i kroppen men har fortfarande lite ont i fogar och bäcken. Livmoderns sammandragningar känns fortfarande men jag känner att kroppen är på väg tillbaka. Praise the lord!

Ni ska bara veta hur glad jag var på förlossningen när bebis och moderkakan var ute:
”Är det sant? Är allt som skulle ut ute nu?”

En form av frihetskänsla infann sig i samma stund och jag är aspepp på att börja stärka min kropp. Viktnedgång lägger jag inget fokus på, jag vill bara känna mig stark och fri i kroppen.

3 thoughts on “Glädjen över att få tillbaka sin kropp

  1. åh va skönt! ser framemot den där känslan av att vara fri igen!!!:))))
    har ju den riktigt kämpiga sluttampen kvar framför mig ännu.. bara i ynka v31 än ;))
    you go girl! 😛

  2. Vad skönt för dig! Jag vill passa på att tacka dig för Mammaformer. Jag fick barn får ett par månader sedan och var inte beredd på att kroppen skulle ändras så. Jag gick upp väldigt mycket (25 kg) och jag trodde jag skulle gå ner allt på en gång. Så har det inte blivit… TACK för Mammaformer!

  3. Just det där att slippa bli störd inifrån när man skulle sova, slipper släpa runt på den stora magen, mysigt ja visst, men tungt….
    När man sedan slutar amma också så är kroppen helt min! bebistiden är underbar, tröttsam, slitande och bedårande, men det är skönt när den är över.

Kommentera

