Idag är det tre dagar kvar till beräknad förlossning

Det hela känns så galet avlägset. Jag har inga som helst vibbar på att en förlossning skulle vara på gång. Detta känns både bra och dåligt. Jag väntar och väntar och väntar och väntar och väntar osv. Jag önskar verkligen att bebisen kommer snart för jag är så trött på denna eviga väntan. Ärligt talat känns det som om jag kommer gå runt med ett barn i magen resten av mitt liv.

Barnen har sovit hos sin farmor och farfar två nätter i rad och eftersom jag hade en bild av att barnen skulle vara på förskolan idag unnade jag mig en uppesittarnatt som jag fördrev med att titta på tredje säsongen av True Blood. Klockan fem gick ögonen i kors men eftersom jag ändå skulle få sova ut hela dagen i dag gjorde det inte så mycket.

Gissa antiklimaxet som infinner sig när farmor och farfar ringer och säger att de misstänker att det ena barnet är sjukt. Toddo kräktes strax efter att vi lagt på luren och detta har nu resulterat i två timmars sömn och en dag hemma med två barn. Så kan det gå.

2 thoughts on “Idag är det tre dagar kvar till beräknad förlossning

  1. Oj vad tufft med så lite sömn och barn. Men det sjuka barnet kanske behöver sova en del… Låter skönt med en mysnatt men jag skulle inte våga vara upp så länge nära förlossningen – så jädra trött som man blir av den! För mig är du typ överjordisk som orkar så mycket med barn, plugg, engagemang, nöjen, blogg m.m. Helt otrolig!

Kommentera

