Den eviga väntan

Jag har nog aldrig varit så otålig vad det gäller bebisploppet som nu. ”Been there done that” på något vis och vill bara att det lilla livet ska lämna sin inackordering och komma ut till oss.

Innerst inne är jag övertygad om att vi har med en segis att göra. Jag har på känn att bebisen trivs därinne. Frågan är vem som inte skulle trivts med tanke på alla godsaker som bara infinner sig utan minsta ansträngning. Kanelbullar, varm choklad osv. Toddo var punktlig, Lovi hade bråttom och Bebbie kommer nog bli sen.

Jag skulle vilja ägna dagarna åt hejdlöst sex aka färdknäpp de luxe men sambon jobbar om dagarna och på kvällarna är jag för trött. Alternativt bälja i mig hallonbladste i takt med att sitta och snurra på bröstvårtorna.

Men vet ni vad? Jag låter bli. Bebis kommer när den kommer. Jag vill inte stressa ut den. Herregud den ska leva ett helt liv på jorden och vad spelar då några extra dagar i livmodern för roll?

Idag ska jag intensivplugga så att jag imorgon kan unna mig ett titta på True Blood med Natashja.

20121016-091248.jpg
I helgen fick barnen måla magen, titta så tjusigt det blev.

Kommentera

