En sådan där dag då det suckas och stönas från alla håll och kanter

Om jag hade varit singel skulle jag bokat en enkel resa till Thailand och stannat där på obestämd tid. Mamma är där sedan en månad tillbaka och ska vara där en månad till. Jag är så glad för hennes skull och önskar att jag kunde vara där tillsammans med henne.

Istället har jag vaggat runt här hemma som en snorig och osalig ande. Kul att åka på världens förkylning elva dagar före beräknad förlossning. Kul att ha febrigt barn hemma imorgon, kul att känna kniven på strupen med studierna som blir lidande osv. Bitter? Nej, men hormonig.

Jag blir sur när min sambo inte orkar prata namn med mig. Hur svårt kan det vara? Ungen måste ju heta något och nu tycker jag det är på tiden att vi kommer fram till åtminstone två flick och pojknamn.

En sak är säker, jag är för sur för att föda barn just nu och tror därför inte att barnet kommer ploppa ut på ett par dagar. Mamma Apa måste back on track.

20121014-215611.jpg
Dagens höjdpunkt och glädjeämne är att jag tejpat upp min Boteroaffish i badrummet. Nu är vi två fylliga kvinnor där inne.

4 thoughts on “En sådan där dag då det suckas och stönas från alla håll och kanter

  1. Huuuua! Det där med att vara genomförkyld som höggravid kommer jag ihåg. snuvig, hängig och sur som få.
    Och om du ger din sambo ett alternativ som han absolut inte gillar – kan inte det väcka intresset att fundera lite till? Bo-Bertil eller Hans-Håkan. De var ju iofs nästan söta båda två.

Kommentera

