Det känns inte alltid så hejsan, men bröst är ju trots allt bara bröst. De har redan fyllt sin funktion.

mammakropp efter graviditet

mage efter graviditet

mage efter graviditet

Nora 28 år, mamma till tvillingar nio månader.

Det var först för någon månad sedan som min mage hittade tillbaka till sin rätta form, i början tyckte jag inte alls om min bullmage. Nu tycker jag bättre om den som postpreggo än före! Speciellt området kring naveln, med alla bristningar och veck tycker jag är vackert och exotiskt. Jag hoppas att den aldrig blir ”vanlig och tråkig” igen.

Lite självmedveten är jag förstås på stranden då magens flik kommer över bikinikanten då jag sitter, men då försöker jag ruska på huvudet och ropa Go mammaformer! åt mig. Brösten förändrades också iom ammningen/ pumpningen, de är helt klart mindre och hängigare än förr. Det känns inte alltid så hejsan, men bröst är ju trots allt bara bröst. De har redan fyllt sin funktion.

I början var jag som sagt ganska missnöjd över min mage och trodde att den aldrig skulle bli ens lite som förr. Då hjälpte sidor som Mammaformer mig massor! Tack för ditt arbete!

One thought on “Det känns inte alltid så hejsan, men bröst är ju trots allt bara bröst. De har redan fyllt sin funktion.

Kommentera

