Mitt älskade och underbara krull

lockigt hårJag gillar verkligen mitt hår och detta av den enkla anledning att det är så lätt att sköta.  Min mamma menar på att jag inte tar hand om mitt hår och att jag ”låter det hänga som en säck”. När jag var liten gjorde hon fina flätor och såg till att mitt hår alltid såg snyggt och prydligt ut.

När jag sedan fick självbestämmande rätt över kalufsen släppte jag den fri och anammade snabbt penntrollslooken. Den fina med att ha lockigt hår är att man inte behöver göra någonting med det. Om jag ska ”fixa till” håret drar jag fingrarna genom burret lite snabbt och sedan är det klart. Jag behöver inte göra så mycket mer än att toppa det lite då och då. Lockigt hår blir lätt torrt men så länge jag klipper det i tid brukar det aldrig hinna bli slitet.

Igår var jag hos frissan och tog bort alla trötta toppar. Jag passar på nu innan bebisen kommer eftersom det är skönt att klippa sig under lugna och sansade former.

2 thoughts on “Mitt älskade och underbara krull

  1. Ååååååh.. det är ju så att man ofta inte vill ha sin egen hårtyp.. och jag har alltid älskat lockigt. Men jag har så långt hår, så när jag permanentade blv det en stor dread i nacken om jag inte kammade, och om jag kammade blev det inte den där lockiga känslan jag alltid gillat.. pff.

Kommentera

