Hej lilla bebis när kommer du ut?

Med drygt tre veckor kvar till beräknad förlossning känns allt lite konstigt. Vad fort tiden har gått trots allt. Det skumma med att vara gravid är att man är det så himla länge innan det börjar kännas på riktigt och när det väl har börjat kännas är det nästan över.

Kan ni förstå att jag har varit gravid sedan februari? Hur lång tid är inte det? Jag har inga speciella känningar om att bebisen skulle vara på gång, men snart kanske. Det är ju trots allt tre veckor kvar, beräknad förlossning är 25 oktober. Toddo kom på utsatt idag och Lovi kom en vecka tidigt.

Om jag får gissa tror jag att bebisen kommer tidigast en vecka för tidigt och senast 5 dagar över tiden. Någon gång mellan den 18- 29 oktober med andra ord. När tror du att bebisen kommer ut? Ta fram spåtanten/gubben i dig och välj ett bra datum.

16 thoughts on “Hej lilla bebis när kommer du ut?

  1. Jag hoppas den 18:e, då delar vi födelsedag! =-) !8 är ett bra nummer. När den än behagar komma så hoppas jag bara att allt kommer gå bra och att ni båda kommer må bra. Passar på att berömma din väldigt fina blogg. Du känns som en genuint jävla superhärlig människa. Ha det så bra. Kram

  2. Då jag själv sitter med en 41+4-mage så får jag väl säga att din bebis kommer nån gång i början av november… haha.. Nädå.
    Tack för bra blogg! Kul att läsa preggoinlägg när en själv går i väntans tider.

  3. 26 oktober säger jag 🙂 men huuu vad stressad jag blir nu. BF 3 november och innan det ska vi hinna flytta, köpa säng till storebror, köpa syskonvagn och alla amningsprylar man behöver Försöker att inte räkna ner utan bara tänka ”det är först i november hon kommer”.

  4. Jag har beräknat exakt två månader efter dig, 25 december. Jag tror det blir strax innan bf 🙂

    En fråga: Nu när du får ditt tredje barn, hur förbereder ni de äldre barnen för det kommande syskonet? Har själv smått panik över hur det ska gå med två..Min dotter är nu 20 månader och pantar på mig mer eller mindre dag och natt..

    Tack fina du för en ljuv och inspirerande blogg!

  5. Jag drömde om dig och bebben i natt! Jag drömde att det blir en tjej och att hon kommer lite tidigare än planerat. Hon har dessutom en matsäck med sig när hon kommer ut. Om min dröm är synsk vill säga.

  6. Min spontana tanke är att bebisen kommer den 27:e, dvs löningsdagen för oss kommunalt anställda.

    I övrigt hoppas jag att du slipper gå för långt över bf, men att du hinner med att samla ihop dig innan det är dags. Kram!

    (och en annan sak; om man skulle vilja skicka ett grattis-kort med snigelposten sen, när bebis har kommit. vart skickar man det då?)

  7. 21:a tror jag på, det känns som ett bra datum. Kan inte göra som de andra och säga mitt egna datum då jag fyller i april, vore ju lite orealistisk kan tyckas.

Kommentera

