En dag fylld av vardagslyx och välbehövd vila

clarion elements spa

Jag bokade tid för ”mother to be massage” på Clarion Elements Spa i morse efter min långa vakna natt. (Nej, jag har inte blivit sponsrad utan betalt 950 kr ur egen ficka och det var det värt.) Jag kände att jag var värd det efter att han skickat in min inlämningsuppgift och allt håll i gång på sistone. Att bara sätta sig inne på en tjusig toalett kändes som en lisa för själen.

clarion elements spa

Massagen var jätteskön och hon som utförde den var behaglig att ha med att göra. Jag tycker om när personer är professionella och inte förstör behandlingar med att prata sönder dem. Vi pratade dock lite grann bland annat om vikten av att ta hand om sitt tempel och jag tycker att jag är bra på att göra det. Jag gillar tanken på att mitt kropp är mitt tempel.

clarion elements spa

Efter massagen fick jag stanna i SPA:et. Det var mysigt, men inget speciellt. Jag hade egentligen inga förväntningar men trots det blev jag lite besviken. Poolen ni ser på bilden var mysig och sträckte sig både inom och utomhus. Men den var inte särskilt varm och sedan fanns det inte så mycket mer att roa sig med. Det fanns en bastu, men det var inget jag var sugen på.

clarion elements spa

Jag satt ute en stund och tittade på hösten. Just nu försöker jag verkligen leva i nuet och insupa allt vad den friska hösten har att erbjuda. Det är så fina färger på träden nu.

clarion elements spa

Efter en stund blev jag hungrig och smaskade i mig min medhavda bar från Espresso House. Jag åt frukost där på vägen till SPA:t och köpte med mig en bar till mellis.

clarion elements spa

Tiden gick förvånansvärt fort och efter tre timmars avkoppling begav jag mig hemåt.

clarion elements spa

Där hemma väntande min goda fisksoppa och när den var uppäten sov somnade jag som en stock och sov tills det var dags att hämta barnen på förskolan.

2 thoughts on “En dag fylld av vardagslyx och välbehövd vila

  1. Åh vad det är skönt med massage! Det är du verkligen värd!
    När Andreas fyllde år förra helgen så besökte vi Centralbadet och fick var sin hotstone massage, det var helt underbart!! Både massagen och badet i poolerna efteråt =)

Kommentera

