Vissa dagar gråter jag över min kropp

mage efter graviditet

mage efter graviditet

Emelie 21 år, mamma till bebis 3 månader

Jag har alltid varit mullig till min natur, det har jag accepterat. När jag blev gravid för 1 år sedan var jag hyfsat ”normalt smal”. Min graviditet var alldeles underbar! Jag gick först ner massa kilon, sedan ökade jag vikten runt 7:e månaden. Signe var beräknad till 30 maj, men hon bestämde sig för att stanna kvar där inne 18 dagar över tiden. Det resulterade till denna kropp. Innan hade jag inte mycket bristningar, utan det var sista veckorna de kom.

Mina bröst fick mjölk tidigt & de blev som bomber, men mjölken sinade bort bara någon vecka efter förlossningen.. vad som hände då var att brösten blev slappa & små. Vissa dagar gråter jag över min kropp, men i dagens slut tänker jag ”Jag har ju världens finaste unge & en underbar sambo som älskar min kropp”

3 thoughts on “Vissa dagar gråter jag över min kropp

  1. Bristningar bleknar och inom något år kommer du ha svårt att se dem om du inte själv letar efter dem. Jag vet! Fick många med första grabben som bleknade lagom till att andra grabben gjorde nya. 😉

  2. Jag känner så igen mig i det. Det var samma här för mig. Har alltid varit lite mullig och hade accepterat det innan jag blev gravid. I början av graviditeten gick jag inte upp något allt, men i slutänden blev det 20kg i alla fall. Nu 3 månader efter så ser min kropp ut i princip likadant som din. Jag mår rätt dåligt över det, men känner ändå att det är för att jag har fått världens finaste dotter. Dessutom tjatar min sambo hela tiden om att han fortfarande finner mig attraktiv och älskar att ligga och smeka min mage. Det gör det hela lite lättare i alla fall.

    Men det ändrar inte att jag vill ha bort lite till av det på min kropp, men de kommer nog inom sinom tid. Men jag förstår dig helt och hållet.

Kommentera

