Vote Muffins for president! Såhär kan det gå när muffinsen får styra.

Barnkalas och jag har fått önskemål om att baka muffins till partajet.

20120924-123407.jpg
Vispa, vispa. Muffins in the making och en bulle i ugnen.

20120924-123506.jpg
Ner i formarna och in i ugnen

20120924-123545.jpg
En minut senare blir allt svart.

Okej? Strömavbrottet ska INTE påverka lägenheterna men uppenbarligen gör det det ändå. Jag ringer numret som står längst ner på lappen.

– Hej, jag visste att ni skulle bryta strömmen idag men fick uppfattningen av att det inte skulle påverka lägenheterna, säger jag.
– Det stämmer, svarar Pekka.
– Det har påverkat lägenheterna, säger jag.
– Det ska det inte ha gjort, svarar Pekka.
– Jag har precis stoppat in en plåt med muffins i ugnen. Vi ska ha barnkalas, säger jag.
– Okej, hur lång tid behöver de på sig? Jag slår på strömmen igen. Ring när muffinsen är klara, säger Pekka.

Wow, det kallar jag muffinsmakt och good will. Nu är muffinsen färdiga och trots att jag tycker att muffins är äckligt ska jag nu äta en eller två.

3 thoughts on “Vote Muffins for president! Såhär kan det gå när muffinsen får styra.

  1. Hej! Jag är så himla glad att jag hittade din blogg, den gör mig glad och ger mig hopp. Jag är gravid för första gången och du är så inspirerande och har så kloka åsikter. Är också glad för din sajt mammaformer. Hurra för den och för dig. Kommer fortsätta följa dig, lycka till med lilla bebben och resten av familjen! 🙂

Kommentera

