Ja, jag är beredd att svälta för mina åsikter LESLIE. Allt annat vore skit.

Jag är med i modellagenturen SYNK och extraknäcker då och då som modell. Vid ett tillfälle var jag modell för ett underklädesföretag som säljer trosor för kvinnor med storlek 44 och uppåt. En annan gång gick jag en visning för Maidenform. Skulle detta göra mig mindre anställningsbar? Eller mindre lämplig som lärare?

Ponera att min modellagentur vill att jag ska göra en plåtning precis på samma sätt som modellen gjort för New Yorker. Skulle jag göra fel om jag tackade ja till det jobbet? Skulle jag sätta min yrkeskarriär på spel? Är det någon skillnad på modellen på bilden och på mig som modell?

Leslie, jag är inte det minsta orolig för en framtida anställning. Mina nuvarande arbetsgivare känner till, läser och kommenterar ibland i min blogg. Om jag någon gång hamnar framför en idiot till arbetsgivare som inte skulle förstå att tuttbilden är politisk skulle jag ärligt talat inte vilja arbeta på den skolan, eftersom en sådan ledning ofta genomsyrar en hel arbetsplats med dess arbetsmiljö. En sådan inskränkt miljö vill jag inte befinna mig i.

För den delen flashar jag inte bröstet, det är ju övertäckt med texten ”BAM”. Man ser vad man vill se. Så det så.

En kommentar bloggens facebooksida

 

16 thoughts on “Ja, jag är beredd att svälta för mina åsikter LESLIE. Allt annat vore skit.

  1. Herregu va är så uppseendeväckande med din bild, vissa ser inte skogen för alla träden. Jag tror Leslie är lite lätt hjärntvättad av den media hon utsätts för dagligen.

  2. Nu behöver jag en skämskudde!

    Apan! Det du gör är så rätt! Om någon behandlar dig annorlunda för det som finns här i bloggen eller på annat ställe inom media, så behöver du verkligen inte den energin i ditt liv!

    Keep on girl!!

  3. Trist att det ska bli ett sånt himla påhopp på LESLIE bara för att hon inte höll med er. Trodde dessa feministiska bloggar (som jag gillar) stod för att lyfta upp oss kvinnor och peppa varandra och få varandra att må bra. Det lär man sig väl tidigt i livet att man inte kan hålla med alla om allt. Jag håller inte med om det Leslie säger men hon behöver väl inte bli så fucking påhoppad för det.

    Hanna

    • Ja Hanna, det är jättetrist men inte helt oväntat att folk reagerar på korkade uttal. Jag skriver inte min blogg i syfte att få andra människor att må bra eller för att lyfta random kvinna. Min blogg är en ventil där jag ger utlopp för tankar, känslor, åsikter och funderingar. Om folk sedan tycker att det är inspirerande och mår bra av det är det bara ett plus.

      I min blogg är det högt i tak, men om det folk säger konstiga saker som jag inte håller med om anser jag mig ha rätten att ifrågasätta, förklara och argumentera emot. Vad andra skriver i kommentarsfältet tar jag inget ansvar för däremot anser jag inte att Leslie är påhoppad. Snarare att Leslie genom sina uttalanden gjort märkliga påhopp men det får du ta upp med henne.

  4. Men åh. Det är ju just sådant här som är så oerhört viktigt att förändra! Varför är the New Yorkers modell bara cool medan du anses flasha din nakna kropp???

    Underbart att du utmanar och får folk att tänka till.

  5. Alltså, om vi nu ska anta att sex och nakenhet är det som behövs för att sälja produkter/tjänster så kommer ju du att vara den mest eftertraktade läraren i Svea rike den dag du är klar med studierna.

    F ö så trodde jag att det var en bra egenskap att stå för det man tycker och tänker och våga ifrågasätta. Synd att Leslie inte verkar vara med på det tåget. Men alla som sagt, alla får tycka som de vill. Men kanske att man ska vara beredd på att bli ifrågasatt. Är man inte det så får man väl hålla käften eller bli en sån där som går och mumlar ohörbart om allt och inget.

    Go Apan go säger jag!

  6. Den där Leslie… Vad tänker man? Hur mycket ser man egentligen? Ingenting. Man måste väl få amma sina barn? Och herregud, tjejer/kvinnor/damer visar ofta MER av sina bröst på stranden eller i ej djup uringad tröja på krogen än vad man gör när man ammar.

  7. Jaha… Undrar om Leslie också menar att jag som kvinna inte kan gå till stranden i bikini utan rädsla för att någon ska ta ett allmänt foto och lägga ut på nätet. Okej, då kanske de inte skyltar med namnet men mer hud än på din bild visas definitivt. Och DET skulle väl arbetsgivaren inte gå med på i sånna fall.. Suck!

  8. All pepp från mig! Utan sådana som du skulle utvecklingen stanna av. Man måste ifrågasätta sjuka normer. Och gärna på spektakulära vis, så det blir lite debatt!

Kommentera

