Blogawards 2012, så himla skojigt

blogawards 2012

blogawards 2012

blogawards 2012

Preggot kan inte sova och därför kommer nu en liten rapport från kvällen.

Det är lätt hänt att man har höga förväntningar på saker och ting, men jag hade absolut inga förväntningar över huvudtaget på Blogawards 2012. Faktum är att jippot var ett uselt arrangemang med en pytteliten scen i hotellobby. Men det var kul. Väldigt kul.

Natashja aka Lady Dahmer, Cissi och jag möttes upp hemma hos Cissi för lite hårfix och prylar. Sen tog vi en taxi till Fridays där Fanny den rabiata orakade flat-feministen och Hanna Lemoine satt och väntade på oss.  Där satt vi och (läs jag och Natashja) frossade göttegrejer. Tre chokladmilkshakes fick jag i mig, en till mig och två till bebben. SÅ HIMLA GOTT!

Efter middagen promenerade vi till hotellet där galan ägde rum. Det var en fröjd att gosa med Cimon, jag är typ kär i honom. Kan ni förstå att vi nästan bor grannar och springer på varandra i hoodsen titt som tätt. Varje gång vi ses gosar vi lite och säger att vi ”måste ses snart”. Haha, den dagen vi gör slag i saken ska köpa en trisslott eller nåt.

Sen dök Spiderchick och Gaymasen upp. Kan man bli annat än glad då? Ni skulle bara veta hur snälla och trevliga dessa två prickar är. Västra delen av vårt avlånga rike är verkligen berikat med två softa själar. Fördelen med att läsa varandras bloggar är att man inte behöver ställa en massa förhistoriska frågor. Jag vet ju att Moa födde sin bebis i vecka 36 som jag är i nu och att Christoffer kommit in på läkarlinjen. Det blir liksom enkelt att plocka upp tråden och prata då om man säger så.

Sigrid Sveriges mästerkock kom och hängde med oss. Det var väldigt spännande att höra henne berätta om tävlingen hon vann och om hur hon idag arbetar med något hon tidigare bara drömt om.

Julia Skott som var nominerad med sin blogg Kroppsbild var där och vi snicksnackade lite. Jag frågade om hon kunde tänka sig att skriva ett inlägg om min andra blogg mammaformer eftersom kroppsbild ligger nere sedan maj. Vi får väla se om hon gör det, skulle vara kul om fler upptäckte sajten.

Hana Pee var också på festen. Åh, vad jag tycker om denna kvinna. Hon sprider glädje och värme om sig och det är enbart mysigt att omges av hennes energi.  Jag blev överraskad av att hon läser min blogg. *vink-vink* Himla trevligt tycker jag. Hanna fyllde år häromdagen och om ni vill gratta i efterskott tycker jag att ni ska göra det. Hon fick bland annat en synt i födelsedagspresent.

Summa summarum, en himla rolig kväll där jag umgåtts och träffat människor jag gillar och vars bloggar jag läser.

4 thoughts on “Blogawards 2012, så himla skojigt

  1. Åh så IRRI!!!!!!! Min kille, öh, MAN, fastnade på havet i båten för det blåste för dåligt och jag hann inte gå tag i nån barnvakt.
    Men det är ju alltid mer irri när man hört att det varit så kul. Well well kul för dig i alla fall!! vi ses en annan gång.

  2. AMEN till denna lista!

    Superkul att träffas igår igen du är alltid lika glad, trevlig och lättsam. Så skönt när allt bara flyter på och liksom klickar när man pratar, sånt gillar jag. 🙂 KRAAAM!

Kommentera

