Vad är en ”brony”?

brony

Vuxna män som klär ut sig till gulliga små ponnyhästar? Är det inte helt underbart så säg! Jag hade ingen aning om att detta existerade vilket kanske inte är så märkligt eftersom man inte kan ha koll på allt. Jag har gjort lite research och vad det gäller själva begreppet ”brony” känner jag till det. I somras gästades Nyhetsmorgon av två bronys som väldigt informativt beskrev sin hobby.

Kortfattat kan man säga att en brony är en person som egentligen står utanför målgruppen för ”My little Pony” men som ändå vill hålla på med de gulliga hästarna. Det finns diverse forum och det anordnas olika konvent där de träffas med sina hästar. Kul grej.

Angående män som klär ut sig till hästar har jag inte hittat så mycket bra information ännu. Vet du något får du gärna höra av dig.

2 thoughts on “Vad är en ”brony”?

  1. hej där!
    Har precis läst kommentaren du lämnade till mig inne på bloggkommentatorernas sida ang. resor! Kul att du har så många reseminnen, ska absolut kika runt mer i bloggen för tips!

    Jag reste en del förr, det var det mina pengar gick till.Har bl. a pluggat en termin på Nya Zeeland som jag kombinerade med backpacking i Australien. Nu när jag blivit så sjuk att jag inte längre klarar mig själv, använder rullstol, har hemtjänst mm. så är jag så glad att jag ändå sett mig om lite i världen även om jag sörjer att inte längre ha friheten.

    Ser fram emot att få läsa om din resa längst Transsib. järnvägen!

  2. Det finns ett avsnitt med Bones där dom tar upp det här med att män klär ut sig till hästar i sexuellt syfte, fast det kanske inte var heelt det du letade efter. Finns i säsong tre om det skulle vara av intresse iaf. 🙂

Kommentera

