Där finns liksom alltid en liten bulle som sticker ut

bristningar mage, mammaformer

Chanette 31 år, mamma som fick mitt första barn precis 20 år fyllda och andra som 25 åring.

Innan jag fick barn modellade jag lite, var 173 cm och vägde 52 kg. Under mina graviditeter gick jag upp 30 och 35 kg. Ganska mycket enligt mig. Viktmässigt har jag pendlat sen jag fick barn från 63 till 81 kg just nu 74 kg.

Min elasthet sprack i huden på magen (snackat med läkare ang det) och jag har haft perioder i mitt liv där jag varit ganska deppig pga att mina mage ser ut som en russin/bulldegmage. Funderade tom på plastisk operation. Men det har försvunnit med åren tur som är. Jag menar, jag har fött två fantastiska söner mina hjärtan och vad gör då lite rynkor på magen?

Nobody is perfect och min make (som inte ens e pappa till något av barnen) älskar mig just så som jag är. Han har aldrig sagt något om min rynkiga mage, det är min egna noja.

Min pappa sa: ”Om inte killen gillar dig pga din mage så är han banne mig inte värd dig.” Det fick mig att tänka om och nu bryr jag mig inte alls om min russin/bulldegmage. Den är rätt rolig, jag kan forma den och göra ett roligt hjärta. Men visst har jag dagar då jag vill gråta med. Där finns liksom alltid en liten bulle som sticker ut. Jag ser lite minigravid ut, men inte ska jag gå hela livet och noja över det. Ingen är perfekt och jag har mina mindre bra dagar också.

2 thoughts on “Där finns liksom alltid en liten bulle som sticker ut

  1. Egentligen borde vi kvinnor inte må dåligt över våra kroppar, istället borde vi vara glada över vad våra kroppar åstadkommer och vad de faktiskt klarar av. Men med dagens skönhets ideal och medias påverkan så är det inte alltid lätt att vara helt nöjd med sig själv.
    Men jag tycker du har en fin mage.

    En kompis sa till mig en gång – en kvinna utan mage är som en säng utan kudde;-)

  2. Din mage liknar lite påmin mage, dock väger jag ca 10kg mer än dig och är 177cm lång. Mina bristningar har bleknat, men magen kommer nog alltid att se ut som ett rabarberblad/bulldeg:) men i magen har jag burit 2 underbara döttrar, de ligger ofta på min mjuka mage och myser:) de ”baka baka kaka” med magen då de va yngre:)
    Och min sambo sen 11 år tillbax älskar mig för den jag är! ❤
    Jag ser gravid ut tycker jag, då brösten är ganska små, och fettet samlas på magen, men har insett att det spelar lixom ingen roll! Jag trivs som jag är, tycker folk det är jobbigt att titta på mig så kan de välja att titta åt ett annat håll..

    "En kvinna utan mage är som en säng utan kudde!" Det var ett jättefint uttryck!!:)

Kommentera

