Vem är jag? Vart kommer jag ifrån och hur var min uppväxt?

Det kom en fråga från Ellen.

20120917-224801.jpg

Jag är född och uppvuxen i den charmiga lilla staden Växjö som ligger i Småland. Där bodde jag jag fram tills att jag fyllde 20 år och längtade efter storstadsmiljön i Stockholm.

Huset jag växte upp i låg i ett typiskt medelklass villaområde, det var ett stort vitt tegelhus med en välskött tomt. Mamma älskar trädgårdsarbete och såg till att vi hade en prunkande trädgård, medan pappas intresse låg i att ha en snygg slät gräsmatta samt välklippta fruktträd.

Det var ett bra ställe att växa upp på. Jag var ute mycket och älskade att klättra runt i alla fruktträd. På sommaren bodde jag i stort sett i vår trädgård och roade mig med att äta allt från jordgubbar, vinbär, bigaråer, körsbär, krusbär till rabarber som vi doppade i socker och mammas thaichili. På hösten frossade jag päron, äpplen och plommon.

Vi är fem syskon i skaran. Jag är mellanbarn. Med en storasyster, en storebror, en lillasyster och en lillebror. Mamma trivdes med småbarnstiden och drog minst sagt ut på den. Det är mellan 4-5 år mellan oss syskon vilket jag tror bidrog till att vi som barn aldrig riktigt tajtade till oss. Nu som vuxna har vi dock en god relation och lite mer gemensamt. Det var lite om min uppväxt.

Vem är jag då? 
En fråga som är omöjlig att svara på eftersom jag är många personligheter i en beroende på i vilken miljö jag placeras i.  Om jag ska beskriva mig själv är jag en oblyg person med skinn på näsan som alltid har gått min egen väg. Jag litar starkt på min intuition och låter hjärtat styra majoriteten av mina beslut.

Jag är impulsiv och älskar att kasta mig in i saker och projekt. Ytterst sällan genomför jag saker eftersom jag hinner att tröttna på vägen och vill hitta på nya saker istället. Jag är gillar att njuta av livets goda och gör det väldigt passionerat, ibland till överdrift. Jag gillar att skratta och att gråta och lever ut mina känslor på ett väldigt konkret sätt. Tja, jag vet inte om detta säger så mycket om mig.

Det skulle vara roligt om ni som känner mig privat eller genom bloggen skulle ge er vesion på vem jag är. Berätta för för Ellen vem jag är. 

 

7 thoughts on “Vem är jag? Vart kommer jag ifrån och hur var min uppväxt?

  1. Färg är det första jag tänker på när jag tänker på dig, kitchiga prylar och massor av färg! Du är en person man blir glad av och som man inte kan låta bli att bli inspirerad av!

  2. Jag som följt dig i över 2 år blev faktiskt lite överraskad av denna information. Jag hade inte en aning om att du hade så många syskon! Eller att du hade syskon alls! 🙂 Jag kan ju ha missat förstås..

    ”Jag är impulsiv och älskar att kasta mig in i saker och projekt. Ytterst sällan genomför jag saker eftersom jag hinner att tröttna på vägen och vill hitta på nya saker istället.” Detta är så kul för just så har jag uppfattat dig – en som med stor energi drar igång saker men sällan slutför. Och jag är PRECIS likadan. 🙂

  3. Mitt intryck är också att du är väldigt impulsiv och driven, men att krafterna inte alltid räcker till att genomföra alla projekt till slut. Det bekommer dig dock inte, på ett positivt sätt. En mycket färggrann, livfull och intuitiv angående känslor och utlevelsen av dem. Härlig helt enkelt 🙂

Kommentera

