Mina bröst är långa och tomma om man släpper dem fria

Tina 30 år, mamma till 8-åring

Jag har tidigare varit en storlek 32/34 och aldrig behövt fundera över vad jag stoppar i mig. Vändningen kom i och med att jag blev gravid när jag var 22 år och gick upp 31 kilo i vikt. Jag hade tidigare aldrig vägt över 55 kilo! Jag trodde att det skulle ”rinna av” mig ganska omedelbart efter förlossningen. Jag förlöstes med akutsnitt och först två år senare var jag nere på 60 kilo. Därefter har jag pendlat upp och ner i vikt och håller mig först nu ganska stabil på 69 kilo, vilket jag också har accepterat. Jag har ett snitt som sitter precis över troskanten och en ärrad mage.

Mina bröst är långa och tomma om man släpper dem fria, men nu för tiden bryr jag mig inte så värst mycket om det. Är diagnostiserad med reumatism och känner mig nu främst nöjd med att jag kan röra mig obehindrat samt att jag har en frisk och härlig åttaåring som är värd varenda ärrbildning min kropp bär.

One thought on “Mina bröst är långa och tomma om man släpper dem fria

  1. Pingback: Uppdaterat hos mammaformer » Apa med verbal diarré

Kommentera

