Misstänkt vattenavgång // Del 2

Jag lovade barnmorskan på förlossningen att jag skulle ringa tillbaka om det av någon anledning skulle kännas som om jag läckte igen och visst. Efter senaste toabesöket tog det inte mer än fem minuter innan det ”rann ut” något i trosan.

Nu har jag pratat med förlossningen och de vill att jag ska upp och undersökas. Personligen känns det bara allmänt jobbigt. Dels att köa och dels att behöva ge sig av hemifrån. Jag har inga förlossningsvibbar och tror inte att det är vatten. Bara megaflytningar eller kiss. Att ta sig till förlossningen känns bara jobbigt och onödigt. Men barnmorskan insisterade och jag får väl släpa mig dit helt enkelt.

Ärligt talat, jag är inte redo för en förlossning. Jag vill gå tiden ut och det är åtminstone fem veckor till. Om bebisen skulle få för sig att komma ut nu skulle jag känna mig snuvad på lite skön ”slut-tamps-graviditet”. Dessutom är INGENTING förberett. Näää. Jag tror inte och vill påstå att jag är 100% säker på att det inte är vattenavgång men som sagt. Lika bra att göra som de säger.

5 thoughts on “Misstänkt vattenavgång // Del 2

  1. ”Spännande”! Men jag hoppas du får din sluttampsgraviditet.
    Kanske bara Bebisen som passar på att trycka till kissblåsan när du ”tömt” den. Det gjorde min son i slutet av grav. Han tyckte väl det var dumt att hans huvudkudde blev mindre rund och fin att luta sig mot och försökte fluffa till den
    😉

  2. Om så är fallet hoppas jag att du har rätt, det är inget kul att känna sig snuvad på sista veckorna. Nu kom visserligen min bara 11 dagar innan, men det var 11 dagar jag skulle ligga och sova på efter en hektisk vinter, så jag förstår helt och hållet känslan. Lycka till nu!

  3. Nej, Nej och åter Nej! Fostervatten behöver inte alls kännas igen på lukten. Glöm allt folk säger om den saken. Det behöver inte lukta sperma, sjövatten eller whatever.

Kommentera

