Känslan när hela världen ligger framför fötterna // Dag 7 av 50

Dagen jag bestämde mig att lämna Cairns var trots det personliga nederlaget (jag hade ju fått sparken från dykbåten) en härlig dag präglad av frihetskänslor.

Jag älskar känslan av att veta att jag är drottning i mitt eget liv, alla beslut fattas av mig och jag är även den som får ta konsekvenserna av mitt handlande. Den dagen låg jag med en stor karta över Australien och funderade på vart jag skulle styra kosan härnäst. Att bara sätta fingret på en ort som låter rolig eller ett ställe som låter vackert rent intuitivt gör att hjärtat liksom sprätter till.

Om ni nu nödvändigtvis vill veta varför jag fick sparken berodde det på tre orsaker varpå tre olika män var inblandade. Låt oss kalla det för ett triangeldrama.

Jag hade en romans med kaptenen på båten. Kaptenen flippade dock när jag en av dykinstruktörerna raggade järnet på mig. Dykinstruktören hette Nigel och var ett ärkesvin. Han blev hotfull när jag avisade honom till förmån av en 17-årig dykgäst på båten. När jag anmälde Nigels trakasserier till kaptenen och min chef på land fick jag lämna skutan. Jag var ju bara en kock och sådana kunde de få tag på hur många som helst när som helst.

Vad lärde jag mig av detta? Tja, man ska passa sig för svartsjuka och obstinata män, samt plocka alla vackra blommor man kommer åt och sätta ihop till en fin livsbukett.

Grymmaste kocken  

 När havet får agera diskbalja…

… flockas de små och STORA fiskarna för att mumsa. 

Idag är det 43 dagar kvar till beräknad förlossning. Andra bloggare som kör på 50-dagar i mitt liv är:

Nelin
Sofia Ekström
Hondjur

Om jag missat någon får ni säga till. Jag lade dit dem som skrev dit sig under gårdagens inlägg.

4 thoughts on “Känslan när hela världen ligger framför fötterna // Dag 7 av 50

  1. Apan!

    off topic, men jag har blivit så inspirerad av roller derby sen jag tittade på dokumentären på din blogg, o sökte upp ett gäng där jag bor o fråga om jag fick rulla med dem. de svara precis, men då kom jag ju på att jag aldrig har rullat!

    vill gärna, men känner lite oro att vara rookie. hur var det för dig? hur kom du i kontakt med roller derby? hade du rullat innan?

    mvh Lisa

  2. Hej hopp!

    Jag är ganska ny läsare och jag är verkligen nyfiken på hur man deltar i denna 50-dagar ur ditt liv-grej? Finns det några riktlinjer eller är det bara att sätta igång och skriva om 50 dagar i mitt liv? Ska jag göra detta på 50 dagar? Det var nog allt 🙂 Hade fint!

    • Det håller på i femtio dagar – alltså… femtio dagar från och med dagen du börjar … och du skall skriva om en dag ur ditt liv varje dag … 🙂
      Mig veterligen finns det inte många fler riktlinjer än så…
      Jag tror Apan fördriver sin tid fram tills Bf 🙂

Kommentera

