En hektisk dag i ett stilla mammaliv

Nu börjar det bli ordning på torpet. Tänk att vissa saker ska ta en hel förmiddag att åstadkomma. Jag fick tipset att besöka Katolsk Bokhandel och hell yeah! Där finns allt jag behöver få tag på.

Jag kan inte låta bli att skratta lite åt hur mitt liv ser ut just nu. Jag svettas som en gris och springer runt med näsan under armhålan och inhalerar en sötsur stank bara för att jag ändå tycker att det där äckligt fräna luktar lite gott. Dessvärre lär det inte finnas någon annan som tycker så därför ska jag hoppa in i duschen.

Diskmaskinen är laddat och har precis kickat igång, på spisen kokar potatis och andra förberedelser kring dagens middag står framme på köksbänken. Jag ska laga korv stroganoff. Medan potatisen kokar klart ska jag alltid hinna duscha, sen ska jag cykla till Kungsträdgården för att köpa böcker.

Efter det hem och äta, låta dagens middag puttra på spisen, plugga, sen hämta kidsen, vara en god mor, titta på Robinson, söva barnen och efter det sy. Ser nu strykbrädan i bakgrunden. Jag bara LÄNGTAR efter min egna stund i kväll då jag kommer kunna sitta i lugn och ro och svära över att tråden i symaskinen går av hela tiden. FInns det någon som vet varför den kan tänkas göra det? Sjukt irriterande är det iallafall.

2 thoughts on “En hektisk dag i ett stilla mammaliv

Kommentera

