Första dagen av studier och första föreläsningen

Oj, vad konstigt det känns att plugga igen. Konstigt med väldigt bra. Nu har jag suttit koncentrerad i över två timmar och tiden bara rinner iväg. Det är 7 minuter kvar på föreläsningen men jag förmår inte att lyssna mer.

Det är väldigt intressant men jag har vissa koncentrationssvårigheter. Det är svårt att lyssna och ta till sig information samtidigt som bebbe sparkar i magen. Ska försöka läsa igenom anteckningar. Sen läsa pdf-filer, men det får bli imorgon. Nu ska jag hämta barnen, gå och handla, laga mat och senare gå iväg på ett litet event.

Anteckningar föreläsning 1

Bilden nedan visar en sammanfattning av bibelns alla böcker. Visste ni att bibeln är skriven på tre språk? Hebreiska, arameiska och grekiska.

 

 

2 reaktioner till “Första dagen av studier och första föreläsningen

  1. Religion är så roligt och intressant! Men jag förstår att du har svårt att koncentrera mig, jag har svårt att koncentrera mig under lång tid trots att det är ämnen jag verkligen tycker är kul!

    Senare i höst ska vi arbeta med världsreligionerna i min trea, det ska bli jätte kul! Som toppen över I så har en kollega en släkting som är pastor, så hen ska komma och prata om de olika religionerna 🙂

Lämna en kommentar