Kitschiga förvaringsburkar i köket

kitschiga burkar, kitsch

En annan sak jag tycker om här hemma är de kitschiga burkarna som står på micron i köket.  Som småbarnsmorsa har jag lärt mig det fiffiga i att ha saker lättåtkomligt. Barnen brukar sitta och rita när vi lagar mat och då är det en given hit att ha pennor och kritor lättåtkomligt. I den blå burken med gula hjärtan på ligger alla kritor.

I burken med rosen slänger jag ner växelpengar. I den gula cylinderformade burken har vi müsli och burken längst bak är min ”baka-kaka-burk”. Med tre burkar i en blir det enkelt att förvara pärlsocker, kanel och florsocker.

Kommentera

