Ett chockartat telefonsamtal

Jag fick ett samtal klockan 8.08. Ett samtal som fick mitt hjärta att börja slå oregelbundet och efter en dryg timma känner jag mig borta i hela kroppen. Det är ungefär som om jag i en timmas tid kämpat emot känslan av chock, sorg och inbillat mig att jag är superwoman som inte ska påverkas av känslostormar.

Men nu. Nu darrar kroppen och hjärtat slår konstigt. Det känns som om mina muskler förtvinat och att bara knappa ner dessa ord känns tungt för händerna. Det liksom sticker i hela kroppen.

En person jag älskar om som står mig nära mår dåligt och har hotat med att ta sitt liv under flera år. Denna personen är nu försvunnen och ingen vet vad som har hänt. Jag dör inombords samtidigt som minnen väcks till liv och tårar föds.

 

 

12 thoughts on “Ett chockartat telefonsamtal

  1. Pingback: Kan du hjärt och lungräddning? » Apa med verbal diarré

Kommentera

