Home sweet home

Älskade, älskade, älskade vardag! Nu är vi hemma! Tjihoo! Sommaren är kort och det är väl ändå fantastiskt? Om det är något jag verkligen ÄLSKAR så är det när hösten suger tag i själen och skakar om den.

Kylan, den sköna luften, känslan av att det börjar bli dags att kura i hop sig, myset osv. Snart, snart. Jag är en riktig hemmafisare och mår som allra bäst när jag får vara hemma på mina egna domäner. För mig är DET frihet. Att vara drottning över sitt eget hem och sin egen vardag.

Nu är barnen inskolade på dagis efter ett långt sommarlov och det är skönt för alla inblandade parter. Jag har längtat efter mina egna stunder där jag kan ligga med benen i högt läge och vila mina fogar utan att en sambo som vill vara social eller barn som vill ha uppmärksamhet.

Förmiddagen ska ägnas åt ”viktiga saker”. Hösten ska planeras på alla sätt och vis och jag har en massa saker som jag måste fixa. Just nu avnjuter jag en perfekt skummad latte från grannen, Andra Bönor. Mums.

Ja,  just det! Tack för alla era roliga kommentarer till inlägget om ”fintrosor aka fultrosor”.  Det var verkligen roligt att läsa om era trosvanor. Helt plötsligt känner jag mig inte så ensam. Av någon anledning hamnar mycket kommentarer i mitt spamfilter vilket jag upptäckte nu när jag sitter vid min dator. Nåväl, höst och ordningen ska snart vara återställd.

Kommentera

