Ge FAN i att kommentera min mage…

gravid vecka 28

… åtminstone så länge du säger saker som jag känner att jag vill försvara.

Fram tills nu har jag  varit ganska förskonad med kommentarer kring min mage men i takt med att den växer tar folk sig rätten att häva ur sig kommentarer. Som igår till exempel när en person säger:

Vecka 28? Men herregud vilken bjässemage, den är lika stor som min kompis vars förlossnig ska äga rum vilken dag som helst.

Okej? Och det kände du att du var tvungen att kläcka ur dig? Tänker jag. Jag kände mig förresten jättedum, som om det skulle ha varit något fel på min bjässemage och jag försvarade min bjässemage med att jag väntar tredje barnet. Men jag talade för döva öron vilken gjorde att jag kände mig ännu dummare.

Varför känna behov överhuvudtaget att försvara sin gravidmage? Herregud, det ligger en bebis där inne som jag bär med stolthet. Folk borde sluta fälla kommentarer eftersom det är totalt meningslöst.

7 thoughts on “Ge FAN i att kommentera min mage…

  1. jag tycker det är märkligt att så fort man är gravid så ger det automatiskt folk man knappt känner, rätten att kommentera ens kropp och utseende, och gärna klappa en lite med. jag tycker inte om när människor kladdar på magen, kanske är fjantigt men jag tycker man passerar en gräns då, det är ju liksom min mage:) är i vecka 27 nu och de flesta i min närhet har fått klart för sig att man frågar först och kladdar sen:)

  2. Du är kanonsnygg, helt enkelt! Att sedan folk verkar ha någon jävla åsikts-tourette är att skita i, faktiskt!

    Hade en tant på bussen härom veckan som inför alla sa att min kjol var för kort…alltså..att jag ville säga..men ”thanks!” vad det som kom ut…kärring!

  3. Det är konstigt att folk känner sig så tvungna att kommentera utseende… Jag är inte gravid, men jag har, under vårterminen, fått frågan av två vitt skilda personer med anknytning till mitt jobb (en vik. och en förälder som jag alltså inte känner alls) om hur långt gången jag är. Mitt svar båda gångerna har varit ”eh, jag är inte gravid, bara mat där inne”. Det hela resulterade i att JAG blev generad över hur jag ser ut, medan personerna bara ”jahaja, där ser man” och lullade vidare liksom. Borde dom inte ha skämts? Och varför i hela friden känner dom sig tvungna att kommentera min mage (oavsett om det är en gravid-mage, eller en mage utan bebis i).

  4. Pingback: Apans favoritinlägg från augusti 2012 » Apa med verbal diarré

Kommentera

