HBTQ-läsare sökes

fuck this guy

På tisdag drar Pridefestivalen igång och staden kommer smyckas i vackra regnbågsfärger. Spana in hur programmet för pride 2012 ser ut.

Vi har precis kommit hem efter en skön helg hos vänner på Vindö och jag är helt slut. Först var vi på landet, sov hemma en natt och drog igen. Pang Preggot har inte så mycket energi som hon önskar. Under gårdagens middag hade vi en ganska intensiv  diskussion om hur det är att komma ut som gay i ett heteronormativt samhälle.

Jag hävdar att HBTQ-människor kanske inte hoppar ur sin garderob med ett ”tjooohooo” om de under flera års tid befunnit sig i kretsar som uttalat varit homfober eller kanske snarare har och har haft en machokultur. Jag syftar på män som arbetar i typiska mansdominerade brancher eller de män som varit aktiva inom lagsport.

Om jag har några HBTQ-läsare skulle jag tycka det var awesome om ni ville skriva en rad om era erfarenheter av att ”komma ut”. Ni som vill får mer än gärna publicera ett gästinlägg i min blogg under veckan som kommer. Det vore toppen omni kunde hålla er under 2000 ord. Maila till mig apansattigranen[@]gmail.com och märk mailet med kärleksveckan.

6 thoughts on “HBTQ-läsare sökes

  1. Jag vet inte om jag precis ”kommit ut” direkt. Men jag har äntligen erkänt för mig själv att jag är gay. Så många bitar som föll på plats.

    Jag minns i januari i år, hur jag för första gången berättade för några av mina vänner att jag var attraherad av tjejer. Jag tror att modet kom till mig efter att ha spenderat första dagen av Roller Derby bootcampet med STRD och sett så många fantastiskt fria och modiga tjejer och hur okej det är att vara sig själv inom den sporten. Alla får vara med. Myntet trillade ner. SÅ SKÖNT.

    Men jag vet att många inte kan hantera att jag är gay, så därför är det inget jag ”skryter om”. Det är många nära&kära jag inte berättat för men jag ljuger heller inte. Jag låtsas inte vara något jag inte är. Man älskar den man älskar och det man gör i sovrummet är ens egen ensak! 🙂

    Självklart ska jag på pride detta år! På rullskridskor ska jag rulla tillsammans med andra glada människor. 🙂

Kommentera

