Pang Preggo vecka 27

20120719-095658.jpg

20120719-095711.jpg

20120719-095720.jpg
I väntrummet på mödravårdcentralen är det lugnt. På radion pratas det om ”fruimport”. Jag klappar på min mage och bebbie svarar med en spark.

I morse när jag snoozade med P1 morgon i bakgrunden drömde jag att jag var på flykt i Syrien och födde en liten pojke där. I rädsla av att han skulle bli skadad ”stoppade jag in” honom igen och när jag sen lyckats komma hem tog fingrarna ett pincettgrepp ”där nere” och fick tag på en liten fot. Slurp sa det och så var han ute igen. I vanlig ordning såg barnet ut som en fläskfilé. Som alltid i mina preggodrömmar.

One thought on “Pang Preggo vecka 27

Kommentera

