Preggo of Vecka 19

Vilket underbart väder vi har! Är det sommar nu eller? Ute på gatan glider folk förbi i linne och shorts, här inne i Apslottet sitter jag skrivandes på mina tentor. Det går bra och jag ska försöka bli färdig så fort jag kan. Är väldigt sugen på ledighet.

Min mage växer så det knakar. Nu är vi inne i vecka 19 vilket betyder att snart halva tiden har gått. Jag väger närmare 100 kilo men kunde inte bry mig mindre. Bebisen sparkar men på ett ganska diffust sätt vilket gör att jag misstänker att moderkakan satt sig på framkanten för tredje gången. Så länge den inte sitter för själva utgången är jag nöjd, men det skulle ju vara kul att få uppleva lite annat än de där diffusa buffningarna som blir när bebbe sparkar in i moderkakan. Nästa vecka ska vi på ultraljud. Det känns som en milstolpe, fast den största milstolpen är nog att få höra de susande hjärtslagen. Det är magiskt. 

 

3 thoughts on “Preggo of Vecka 19

  1. Hm.undra om jag också har moderkakan i framvägg denna gång då? De två andra har den suttit i bakvägg och jag har kännt tydliga sparkar från v 16,nu i v 19 är de just sådär diffusa som du beskriver…
    Ultraljud på måndag,då får man veta! Längtar!!:-)

  2. Jag hade moderkakan i framvägg förra gången och kände knappt rörelser alls om jag inte låg på rygg och verkligen kände efter. Den här gången så känns det ordentligt och jag kan säga att det ibland är ganska obekvämt 😛 Men nu är jag ju i vecka 37 så då är ju allt obekvämt 😀

Kommentera

