Coola kissars pepptalk

20120519-190702.jpg
Oh what a day! Royals, min derbyliga har spelat uppvisningsmatcher idag och alla tjejerna var så grymma. Bortsett från en stackars spelare som bröt lårbenet klarade tjejerna sig från skador vad jag vet. Blåmärken eller Derby kisses är det nog många som har imorgon men lyckligtvis inget värre än så.

Min baby harlot i magen kickade loss under matcherna och påminde mig om att allt har sin tid. Nu ska jag vara preggo, sen föda barn och efter det back on track.

Den 2 juni har vi try roller derby out i Visättra Sporthall. Alla tjejer som vill är då välkomna att bli derbyfrälsta.

5 thoughts on “Coola kissars pepptalk

  1. Jag skulle gärna se att ni klarade min-skills innan ni hade uppvisningsmatcher. Just för att folk inte ska bryta låret. Eller för att lära sig att falla överhuvudtaget.
    Det är farligt och onödigt.

  2. Hon som bröt benet har klarat av MS basic skating skills och jag som tacklade henne gjorde en fullständigt laglig tackling, Det vara bara ren otur att han brötbenet.

  3. Ajaj med benet, lång väg tillbaka (jag är ortopedsyrra). Men faller man med otur så händer sådana otäcka saker ibland.. Jag har aldrig sett detta fenomen, Roller derby, i skåne, vet du om det finns här nere i söder?

Kommentera

