Rune – Preggonews of vecka 18

20120516-213838.jpg

Härinne ligger Rune och bidar sin tid. Rune! Jag är helt kär i det namnet. Har egentligen ingen aning om bebbe är flicka eller pojke men Rune är hursomhelst ett himla gulligt namn om du frågar mig.

Graviditeten börjar ta ut sin rätt:

– Jag är mer hormonisk än harmonisk, men visst. Det finns som bekant en massa andra saker som spelar in.

– Jag börjar bli fet. Kände att jag kunde bjuda på en preggobild när jag har mina überhotta preggotrosor på mig som döljer det lilla fettvecket under magen. Utan dessa wundertrosor ser jag snarare ut att ha ätit en jäkla massa kål och annat gasbildande framför att vara en havande kvinna.

– Det knakar lite lätt i fogarna. När jag har gått mycket under en dag ömmar det liksom vid blygdbenet. Kan det göra det? Är det foglossning?

– Mitt hår ser värre ut än ett gammalt kråkslott. Tro det eller ej, men Kristina Lugn ligger i lä.

Det var allt för preggonews vecka 18. Inför nästa vecka ska det bli spännande att se om jag har passerat 100 kg- strecket.
Hälsar 99 kg Apa.

8 thoughts on “Rune – Preggonews of vecka 18

  1. Blygdbenet är den första fogen man oftast får ont i. Vill du bli helt säker lägger du dig på rygg och ber din älskling att sätta tummen på blygdbenet och trycka lite… gör det ont är det foglossning…

    Jag fick otroligt ont i de bak i bäckenet under 2-4 graviditeten…

  2. Runa om det blir en tjej. var själv helt inställd på att det var en kille jag hade i magen och ut kom en Fanny 🙂
    hade planerat för en Frank eller Igor 🙂

    Kanske får se till att skaffa en tredje….

Kommentera

